poniedziałek, 10 października 2011

Nalewka z ciemnych winogron IV

http://www.stylowy.sklepna5.pl/
Ostatnia wersja nalewki z ciemnego winogrona.
Po degustacjach i oblizywaniu łyżki którą mieszam poszczególne słoiki z nalewkami czuję już "moc" owych trunków :D:D:D

Wersja ostatnia to:
1. 1kg winogrona ( zmrożonego w lodówce)
2. 0,25l spirytusu 60%
3. 250 ml miodu wielokwiatowego
4. 5goździków
5. cukier wanilinowy 32g

Wrzucam winogrona do słoika i rozgniatam, dodaję goździki i cukier wanilinowy, zalewam spirytusem i ustawiam pod kaloryferem na 4tygodnie.
Potem odcedzę owoce od reszty. Owoce zostaną zalane miodem na kolejne 10dni. Później wszystko wymieszam razem ze sobą.

Zapowiada się dużo zabawy z tą nalewką, mam nadzieje że jest tego warta ;)

A tu oryginalny przepis:
Składniki - 2 butelki
- 2kg ciemnych winogron
- 0,5 I spirytusu lub 0,70 I czystej wódki.
- pół litra płynnego miodu (najlepiej wielokwiatowego) lub cukru
- pół łyżeczki goździków
- pół laski wanilii
Przygotowanie:
1.Winogrona umyj i przebierz (owoce mogą być popękane i rozgniecione, ale nie podgniłe)
2.Owoce włóż do słoja, dodaj goździki i pokruszoną laskę wanilii.
3. Zalej spirytusem i odstaw w  cieple miejsce na 3-4 tygodnie.
4. Po tym czasie zlej nalewkę i odstaw.
5. Owoce zalej miodem (lub zasyp cukrem).
5.Odstaw na 10 dni w cieple miejsce, codziennie mieszając, aż utworzy się syrop.
6. Połącz syrop z nalewką.
7. Wymieszaj i rozlej do butelek.
8. Nalewka jest najpyszniejsza po 3 miesiącach.

Przepis ze strony : Kuchnia Ziutka

5 komentarzy:

  1. mmmmmm........... smaków narobiłaś... a ja nie mam czasu na nalewki ;/

    OdpowiedzUsuń
  2. :D:D:D a tam, zdradź mi lepiej przepis na tę twoją orzechową ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale u ciebie naleweczek będzie :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Przecedziłam dzisiaj nalewkę.
    Odlew dałam w zimne miejsce zaś owoce zalałam miodem na kolejne 10 dni.
    Już jest smaczna, chociaż kwaskowata ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze! ;)