wtorek, 16 sierpnia 2011

ryż z jabłkami

http://www.stylowy.sklepna5.pl/
Dzisiaj będzie na życzenie mojej córki na obiad ryż z jabłkami.
Znalazłam kilka podpowiedzi w sieci i mam zamiar je teraz wykorzystać przy przygotowaniu własnej wersji.

Zaczęłam od dokładnego umycia w zimnej wodzie 2 szklanek ryżu.
Teraz zaleje go wrzącym mlekiem 2szklanki i wodą 2szklanki, dodam 1/2 łyżeczki cukru i szczyptę soli, i będę gotować około 20min, bez pokrywki potem zostawie w wywarze na kolejne 15min. ale już przykryte pokrywką.



W tym czasie obieram 4-5 jabłek i kroję na małe plasterki, kropię cytryną i wrzucam do małej ilości wody.
Obsypuje cukrem i cynamonem, wrzucam 2 goździki, dodaje szczyptę soli.
Czekam aż woda trochę odparuje a jabłko stanie się a'la marmolada. Mniej więcej 15minut.

Ryż wchłonął  całą zawartość wody i mleka, dodaje kilka rodzynek i łyżkę masła.
Wsypuje do brytfanny pierwszą warstwę - na dnie dałam dodatkowo minimalnie masła żeby mi się nie przypaliło.
Kolejna warstwa jabłka, ryż, jabłka i ryż na samej górze.

Śmietanę 18% 220ml mieszam z cukrem waniliowym i zwykłym, nie robię za słodko. Dodaje tak około po 1 łyżce.
Smaruje ryż po górze i wkładam do piekarnika z termoobiegiem na 170'.
Czekam aż się lekko przypiecze.

Podawać można ze śmietaną z cukrem i cukrem waniliowym j/w, lub z bitą śmietaną, lub

wersja de lux:
bita śmietana na niej np wisienka, ajerkoniak, do tego gałka loda waniliowego i banan albo brzoskwinka pocięte w plasterki.

Jak całość jest zimna, jest idealnym deserem! Super się kroi jak ciasto!

Na ciepło bez bajerów, fajny obiadek na drugie danie ;)

5 komentarzy:

  1. Moja mama tak robi! Uwielbiam ryż z jabłkami <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychotaaa, ślinka cieknie, tylko mój mąż jest mięsożerny a dla siebie to nie chce mi się robić:))) Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój mąż też jest mięsożerny dlatego "nasz" obiad potraktował jako deser ;)

    zrobiłam szybko kotleta z piersi kurczaka z ziemniakami i mizerią :D mąż zachwycony a my ryżem z jabłkami jeszcze bardziej! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ago na ryż oczywiście poleciała mi ślinka,ale ja jeszcze na temat Twojej córeczki-jeśli byłoby to ciało obce to widoczne jest to już w RTG klatki piersiowej.Nie chce rozpisywać się tu na forum,ale jeśli byś chciała to napisz do mnie na meila.Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno skorzystam :) Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze! ;)