poniedziałek, 10 października 2011

Nalewka z ciemnych winogron II

http://www.stylowy.sklepna5.pl/
Nalewka w wersji wódkowej nie spirytusowej ;)
Co zrobiłam:
Przede wszystkim zmroziłam winogron, potem przystąpiłam do dzieła ;)

Mój przepis:
1. 0,5kg winogron
2. 0,25 cukru brązowego
3. 6 goździków
4. 1l wódki

Zamrożone winogrona wsypałam do słoika, dodałam cukier i goździk. Teraz stoi pod kaloryferem na 2dni. Potem doleje alkohol czyli wódkę ;) Przez kolejne 6 tygodni poczekam aż się przegryzie.

A tu oryginalny przepis:
Nalewka z malin przegryza się, natomiast nalewka z ciemych winogron wg przepisu jaki otrzymałam od Renaty31 dziś została nastawiona ;))))

Dla zainteresowanych
1/2 kg ciemnych słodkich winogron
20 dag brązowego trzcinowego cukru
1 litr wódki

Winogrona lekko zmiażdżyć i zasypać cukrem na 24 godziny. Nastepnie zalać wódką i odstawić na 1 - 1.5 miesiąca, od czasu do czasu potrząsać słojem, by cukier się rozpuścil.
Nastepnie przecedzić do butelek, zakorkowac i odstawić na kilka miesięcy.
:))
Mniam....

Link do bloga : Dr Ewa 999 



2 komentarze:

Dziękuję za komentarze! ;)