niedziela, 23 października 2011

Eko-post. Recykling makulatury - wilkinowe opakowanie na wino i lampa Magdy

http://www.stylowy.sklepna5.pl/
Moja kolejna propozycja na domowy recykling śmieci.

Z makulatury i plastikowej butelki powstało opakowanie na wino w stylu retro ;)

Opakowanie zrobiłam z rzeczy które trafiły by zapewne do kosza gdyby nie moja chęć "rozpoczęcia zmiany świata na lepsze" :)
A jak wiadomo, cokolwiek chcemy zmieniać, musimy zacząć od siebie.

Dlatego postanowiłam zostać "świadomym" okruchem tego świata.
I przestać być wyłącznie konsumentem jego dóbr.

Zanim coś kupię, zastanawiam się ile śmieci mi zostanie z tego zakupu, zwłaszcza z jego opakowań.
Woda, soki, woreczki, papier itd
Wymyśliłam więc że nim coś wyląduje w koszu poszukam dla niego nowego zastosowania.
Makulaturę składałam od poniedziałku - wszelką: ulotki, źle zrobione ksero, gazety, opakowania papierowe z zakupów, stary zeszyt, koperty z korespondencji itd. Pocięłam to później na paski, zwinęłam w rurki i wrzuciłam do pudełka z zamiarem zrobienia papierowej wikliny. Jak chcecie instruktarz krok po kroku to go zrobię następnym razem.

Największy problem mam z kartonami po napojach i butelkami po Muszyniance - najchętniej kupowała bym w szklanych butelkach z możliwością wymiany - tak jak np wymienia się butelki z piwa.
Szukam teraz pomysłów na ich recykling domowy ;)

Koszyk powstał wokół butelki, z rurek z papieru, potem pomalowałam go na biało farbą akrylową, nakleiłam decoupage, "ubrudziłam" zużytą torebką z herbaty, na styl vintage :) oplotłam rafią i gotowe.
Pozdrawiam!

Dodaje link z cudeńkami z wikliny żeby was zachęcić do recyklingu domowego waszych papierowych śmieci ;)
Tu proszę kliknąć: Cuda z wikliny papierowej


http://www.stylowy.sklepna5.pl/
http://www.stylowy.sklepna5.pl/

A tu piękna lampa - też z wikliny papierowej, i link do posta właścicielki: Lampa papierowa




10 komentarzy:

  1. kochana jak ty to zrobiłaś??!! jest niesamowity! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki ;)

    Zachęcam was do zrobienia - tym bardziej że powstał ze śmieci więc koszty żadne tylko chęci!

    Można też zrobić w motywach świątecznych i postawić na Wigilijnym stole ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. zapomniałam dodać że jest buro więc zdjęcia są z fleszem.

    Koszyk wygląda w realu dużo dużo lepiej niż na fotkach

    OdpowiedzUsuń
  4. Aguś obiecuję że sie wezmę za robote, ale co mam robic? jestem jeszcze bardzo zielona w wielu dziedzinach :(

    OdpowiedzUsuń
  5. M(aniek) zacznij od zbierania wszelkiej makulatury jaka wpadnie ci w ręce, nie wyrzucaj tylko zbieraj w jakimś koszyku czy pudełku ;)

    Opis jak zrobić koszyk jest tutaj ( już go kiedyś wklejałam )

    http://www.cafeart.pl/20060131164/misz-masz/dekoracje/Koszyk_z_papierowej_wikliny.html

    Ja mój robiłam na butelce po wodzie, wyciągłam butelkę tylko żeby "ładnie" zakończyć całą pracę i ściąć góre butelki do potrzebnego rozmiaru.

    Później pomalowałam całość farbą akrylową, nakleiłam decoupage ale ładnie wygląda i bez , można dodać wstążki, przepleść sznurek z np szyszkami ;) wszystko można :D wg uznania

    jeszcze potarłam mokrą torebką po herbacie żeby postarzyć ;)

    Miłej zabawy!

    OdpowiedzUsuń
  6. uf.. ciężkie sie wydaje.. ale spróbuje. zaczynam składowisko i zwijanie :D dziekuje slicznie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. ja na początku "nie doczytałam" i zrobiłam karykaturę pudełka przez złe wykończenie całości
    Działam w tym temacie powoli, zawsze jak mam czas- i materiał ;) wogóle to robi się szybko ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudo.Jestem pod wrażeniem!
    Serdecznie dziękuję za odwiedziny oraz miłe słowa. Pozdrawiam ciepło i posyłam uściski.

    Peninia

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze! ;)